Методична робота або навчання для вчителя
(НЕ)будні вчителя-філолога: дистанційне навчання, олімпіади, конкурси, виклики і ризики, «за» і «проти», сильні і слабкі сторони роботи вчителя-словесника.
Зустріч з учителями мови та літератури, метою якої було вирішення ряду завдань, озвучених вище, полягала не лише в обміні досвідом, а й у навчанні новому, особливо тому, що пов’язане з дистанційною освітою. Адже вона ґрунтується на використанні як кращих традиційних методів отримання знань, так і нових інформаційних та телекомунікаційних технологій, а також на принципах самоосвіти.
Для того, щоб дистанційне навчання було максимально ефективним, його потрібно правильно організувати за допомогою системи організаційних, технічних, програмних та методичних заходів. Отримання навчальних матеріалів, спілкування між суб’єктами дистанційного навчання під час навчальних та корекційно-розвиткових занять, консультацій, що проводяться дистанційно, забезпечується передачею відео-, аудіо-, графічної та текстової інформації в синхронному або асинхронному режимі.
Саме для асинхронного режиму навчання рекомендовано використовувати інструктивні картки, зі зразками яких ознайомилися всі учасники зустрічі. Ці картки дають можливість кожному педагогу бачити перед собою чіткий набір послідовних завдань для самостійної роботи учня у віддаленому режимі. За такої умови дії вчителя та учня будуть скоординованими та результативними, а дистанційне навчання не породжуватиме зайвих домислів та розмов про неефективність чи необ’єктивність. Важливими під час спілкування стали «думки вголос» тих колег, чий досвід роботи під час дистанційного навчання вивчався відділом освіти. У кожного з них: і Таїса Парик (Чемеровецький НВК №1), і Іванни Драпатої. (Більська ЗОШ І-ІІІ ст.) – чималий досвід, але саме їх аналіз власної роботи – це і чимала відповідальність як перед самим собою, так і перед здобувачами освіти, а ще – допомога-підказка колегам: як краще, швидше, результативніше, надійніше. Звісно, не все і не завжди тут залежатиме від учителя, але коли є така потужна вчительська спільнота, то результат не забариться! Отож, продовжуймо вчитися, вдосконалювати і відточувати вміння, щоб поспішати до школи не тільки з почуттям обов’язку, а й задоволення від можливості навчати і навчатися!
P.S. Вдячна за сьогоднішню співпрацю не лише усім учителям-словесникам нашої громади, а й головному спеціалісту відділу освіти Чемеровецької ОТГ Валентина Колодій. Саме у такі моменти приходить розуміння, що перед тобою не чиновник від освіти, а освітянин, який на одній хвилі з учителем, а це, повірте, надзвичайно важливо!